magazin
Az évi 15-20 filmet bemutató Mozinet célja, hogy olyan filmeket hozzon el a magyar mozikba, amelyek magas esztétikai értéket képviselnek, és…
továbbmagazin
A Formart Dekor három nemzetközi stúdióval közösen, az Akkord Film, a SERU Animation és a 2 Minutes filmes cégekkel együttműködésben kapott…
továbbmagazin
Ugrin Julianna producer 2011-ben alapította meg az elsősorban dokumentumfilmekre koncentráló Éclipse Filmet, amely már korábban is sikeresen…
továbbhír
Megjelent a Kreatív Európa MEDIA 2024-re szóló nyolc új pályázata. Többek között TV és online tartalmak, játékfilmek, animációs filmek és kreatív…
továbbmagazin
Életmentő gesztus a kis és nagy intézmények számára: így jellemezi az Europa Cinemas hálózatába tartozó 18 mozi egyike a szervezet a járvány idején…
továbbmagazin
Az Anilogue Nemzetközi Animációs Filmfesztivál és a Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Dokumentumfilm Fesztivál két meghatározó eseménye a hazai filmes…
továbbmagazin
A Vertigo Média 2010-ben azzal a céllal alakult meg, hogy a minőségi és szórakoztató európai art- és magyar filmek moziforgalmazója legyen. A cég…
továbbmagazin
A Mozinet eleinte nem forgalmazó cégként működött, hanem lapkiadóként, innen nyergeltek át erre a területre. Történetük 1998-ra nyúlik vissza: film…
továbbmagazin
A Proton Cinemát Petrányi Viktória és Mundruczó Kornél alapították, és az évek során az egyik legsikeresebb hazai produkciós céggé fejlődött. Számos…
továbbmagazin
A Moviebar Productions egy izgalmas kísérleti projekt, a Király Tamás divattervező életét feldolgozó dokumentumfilm fejlesztéséhez vette igénybe a…
továbbFriss
Három magyar vonatkozású animáció is egy lépéssel közelebb került az Oscar-nevezéshez
Ezeknek a csodás plakátoknak ismét a falon van a helyük
Az év legjobb magyar plakátjaival és előzeteseivel érkezik az 5. Arany Blende
A kiégett magyar anya a toszkán vidéken keresi önmagát
Legjobb film és operatőr kategóriában is IDA-jelölt A boldogság ügynöke
Várja a nevezéseket a 17. Kecskeméti Animációs Filmfesztivál
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dosszié